Zakończenie budowy domu – co dalej?

image Budowa naszej nieruchomości dobiega końca. Co powinniśmy zrobić dalej? O czym pamiętać? Powinniśmy przede wszystkim zdawać sobie sprawę z faktu, że zgłoszenie zakończenia budowy domu i zgłoszenie budynku do objęcia podatkiem od nieruchomości to dwie zupełnie inne, odrębne sprawy, które regulują osobne przepisy. Jeśli chodzi o zawiadomienie o zakończeniu budowy, składa należy złożyć je do odpowiedniego inspektoratu budowlanego, budowa domów i zakończenie budowy wymaga czasami papierów.. Pamiętajmy o tym, że mamy na to czternaście dni od zakończenia robót. Na nasz wniosek możemy wtedy otrzymać zaświadczenie. Może być ono potrzebne, gdy będziemy zgłaszać meldunek, natomiast nie jest potrzebne do objęcia budynku podatkiem. Obowiązek objęcia podatkiem od nieruchomości następuje 1. stycznia po roku, w którym budowa domu została zakończona. W terminie 14 dni od dnia wystąpienia obowiązku podatkowego należy złożyć odpowiedniemu organowi podatkowemu informację o tym fakcie. Kolejnym krokiem powinno być z naszej strony postaranie się o nadanie naszemu domowi numeru porządkowego. No i możemy powiedzieć że budowa domu została zakończona.